Chefakademin söker marknads­chef

Chefakademin fortsätter att växa – nu söker vi en nyckelspelare till framtidens marknadsavdelning.

Chefakademin är det självklara valet för chefer och ledare som vill framtidssäkra sitt och organisationens ledarskap. Vårt erbjudande bygger på en lång beprövad erfarenhet av utbildning och ledarskapsutveckling kombinerat med ett utbud av moderna redaktionella produkter.

Vi är entreprenöriella, snabbfotade och gillar att testa nya lösningar. Chefakademin har närmare 50 medarbetare, är en modern och hybrid arbetsplats och på Kungsholmen i Stockholm har vi precis skapat framtidens kontor i helt nyrenoverade lokaler. I vår tillväxtresa söker vi nu en marknadschef.

Din roll

Du kommer in i ett gynnsamt läge, i ett skede av förändring och tillväxt där vi ska fortsätta att förnya oss genom flera stora satsningar inom våra huvudområden. Du kommer att leda en marknadsavdelning med i nuläget fyra medarbetare som består av tre specialister/koordinatorer och en kundrelations-/CRM-ansvarig. Vi arbetar också med flertalet tredjepartsleverantörer och externa specialister vilket förutsätter att du är en van kravställare som både kan leda och driva projekt framgångsrikt.

Du förväntas utveckla både affären och de interna processerna. Avgörande för att lyckas är att målmedvetet kunna driva intäkter genom smart och lojalitetsdrivande kommunikation och marknadsföring. Din roll handlar om att optimera befintliga kanaler samtidigt som du skall identifiera nya och ta Chefakademins marknadsföring till nästa nivå. Tjänsten är en tillsvidareanställning och innebär en central roll i företaget. Du ingår i Sälj- och marknadsledningen och rapporterar till Sälj- & Marknadsdirektör.

Chefakademin har en bred produktportfölj bestående av både utbildningar, prenumererade tjänster och event. En kritisk framgångsfaktor är därför att du inte drar dig för att arbeta operativt och har balans mellan struktur och kreativitet, samt att prioritera och att få saker gjorda. Du har koll på trender i vår omvärld och äger insikterna om våra kunder. Fokus i vår marknadsföring är att få in nya kunder, driva kvalitativa leads till våra säljare samt arbeta med merförsäljning och lojalisering.

Din profil

Vi söker dig som har relevant erfarenhet av digitalmarknadsföring och MarTech samt är en god ledare. Erfarenheter av smarketing/inbound marketing, lojalitetsarbete och/eller abonnemangsaffärer är meriterande men rätt attityd och driv är absolut viktigast. Vi ser gärna att du har en vana att jobba agilt i tvärfunktionella projekt. Vi söker en självständig, drivande och beslutsför proaktiv person, utrustad med gott omdöme och en flexibel inställning även i krävande lägen.

Märk din ansökan med ”Marknadschef Chefakademin” och skicka till rekrytering@chefakademin.se

Vid frågor om rollerna är du välkommen att ta kontakt med Sälj- & Marknadsdirektör Charlotte Borre Wetter charlotte.borre.wetter@chefakademin.se Vi gör urvalet för intervju löpande varför vi uppmuntrar att skicka in ansökan så snart som möjligt och senast 6 mars.

KOMMENTERA ARTIKELN

Vad tycker du? Kommentera artikeln här nedan. Det gör du via tjänsten Ifrågasätt som också är ansvarig för kommentarsfunktionen. Kommentarerna visas på chef.se i anslutning till texten. För att kommentera behöver du först skapa ett konto och logga in. Håll god ton och håll dig till ämnet. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Ifrågasätt förbehåller sig rätten att radera kommentarer i efterhand. Även Chef kan ta bort kommentarer. Chef förbehåller sig även rätten att använda kommentarer i redaktionellt innehåll.

Skapa ett gratiskonto, prova Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden