Lediga chefsjobb
Alla chefsjobb

Mats Hedlund, affärsområdeschef Arla: ”Vi ska öka tävlingslustan”

Sponsrat innehåll: Chefutmaningen
Text:
Publicerad
Mats Hedlund, affärsområdeschef Arla färskvaror.

Varför deltar ni i Chefutmaningen?
”Förut var Arla helt dominerande i Mellansverige. Nu konkurrerar vi med flera andra. Genom Chefutmaningen och de fysiska utmaningar vi ställs inför ska vi bli bättre på att tänka tävlingsinriktat. Vi har redan kört några fyspass tillsammans och jag ser att det finns många tävlingsmänniskor i min ledningsgrupp.”

Varför är träning och hälsa viktigt för Arla som företag?
”Vi ser mejeriprodukter som en del av en aktiv och hälsosam livsstil. Vi har redan ett samarbete med Svenska Olympiska Kommittén. För att göra kopplingen mellan Arla och hälsa ännu tydligare, vill vi också få med våra chefer på resan.

Chefutmaningen pågår till september. Vad hoppas ni uppnå?
”Vi gör regelbundet mätningar av hur ledarskapet uppfattas av medarbetarna. Målet är att de chefer som deltar i utmaningen ska få högre betyg på sitt ledarskap än nu.”

Vad är din egen filosofi kring hälsa och träning?
”Under många år hann jag inte träna. Men de senaste åren har jag blivit bättre på att ta hand om mig själv – och mina relationer. Välbefinnande för mig är inte bara fysisk träning, utan också att jag hinner umgås med mina vänner och min närmaste familj.”

Skapa ett gratiskonto, läs Chef digitalt för

0:-

  • Tillgång till våra låsta artiklar och webinar gratis!

Skapa ditt gratiskonto

Se alla våra erbjudanden